C-LAB

KunstWest ontwikkelt projecten, neemt initiatieven en gaat uitdagingen aan. Het ontwikkelen van een nieuwe serie exposities is een speerpunt van de stichting. Deze exposities vinden in het C-Lab en hier buiten plaats.
InloopAtelier Nieuw-West
zoekt gebruikers!
In het atelier staan schildersezels, werktafels en opbergbakken voor je klaar. Er zullen ongeveer 30 werkplekken beschikbaar zijn. In deze inspirerende omgeving kunnen kunstenaars, amateurkunstenaars en studenten van kunstacademie, die thuis geen plek hebben om te werken, aan de slag. We richten ons in eerste instantie op schilderen en tekenen.
Het atelier heeft ruime openingstijden. Het uitgangspunt is om 7 dagen per week van 9.30 uur tot 22.00 open te zijn.
We zijn op dit moment in gesprek met verschillende partijen over de locatie. Het Atelier zal in Amsterdam Nieuw West vorm krijgen.
Op de hoogte blijven en intresse? Stuur ons een mail! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. o.v.v. Inloop Atelier Nieuw-West.
We houden je graag op de hoogte. Je bent tot niets verplicht
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
-------------------------------------------------------------
FINISSAGE "NIEUW WEST VERBEELD" 1 NOVEMBER VAN 15.00 UUR TOT 17.00 UUR.
Expositie “Nieuw West Verbeeld”
opening 10 oktober 15.00 uur
tijdens het SUQ-ArtFest 2015
C-Lab KunstWest
gebouw ‘de Vlugt’
Burgemeester de Vlugtlaan 125 Amsterdam.
In het kader van de viering van vijf jaar broedplaats De Vlugt en KunstWest hebben veertien kunstenaars op uitnodiging een werk gemaakt dat Nieuw West verbeeld.
Die naoorlogse wijk, door Van Eesteren ontworpen, is onderdeel van het Algemeen Uitbreidingsplan Amsterdam en omvat: Slotervaart, Osdorp, Slotermeer en Geuzenveld.
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
-----------------------------------
KunstWest schrijft geschiedenis met expositie “Tekeningen” in het C-Lab
De Cro-Magnonmens was een van de eerste die pogingen deed voorwerpen uit zijn milieu, hoofdzakelijk jachtdieren, weer te geven door graveren in wanden van holen en spellonken. Er zijn tekeningen van onder andere mammoeten, oerossen, wolharige neushoorns gevonden, daterend tussen 36.000 en enige duizenden jaren gelden.
In de moderne tijd is het tekenen net als de mens verder geëvolueerd.
Alle voorwerpen die we om ons heen zien zijn door middel van het tekenen tot stand gekomen. Parallel hieraan is tekenen zich gaan ontwikkelen tot een unieke zelfstandige kunstvorm.
Met de expositie “Tekeningen” in het C-Lab schrijft KunstWest geschiedenis.
Nog nooit was er zo’n uiteenlopende unieke verzameling van tekeningen in West te zien. Voor deze expositie heeft Curator Herbert van der Brugghen 13 in Nederland werkende tekenaars geselecteerd. Ieder met hun eigen stijl en materiaal gebruik. De grootste tekening op papier is 195cm x 287 cm en de kleinste is een paar vierkante centimeter.
De expositie “Tekeningen” opent haar deuren op donderdag 16 april om 17.00 uur en de opening is om 18.00 uur. De toeging is gratis! (drankje niet inbegrepen). vrijdag 17 april open van 16.00 uur tot 20.00 uur, zaterdag 18 april en zondag 19 april open van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Waar: C-Lab van Stichting KunstWest
Gebouw de Vlugt, Burgemeester de Vlugtlaan 125 Amsterdam Nieuw-West
Exposanten zijn: Eefje Bouwkamp, Ina Brekelmans, Sanne Dijkstra, Selma Dronkers, Cathelijn van Goor, Mirjam Hagoort, Stan Klamer, Jan Willem Kruisinga, Gareth Nyandoro, Veronique Schrama, Manja van der Storm, Janneke Tangelder en Annet Wanders
De opening van de Expositie op 22 januari was een groot succes. De expositie is nog te zien op zaterdag 31 januari, zondag 1 februari, zaterdag 7 februari en zondag 8 februari. Casper Verborg had een goede openingsverhandeling over de schilderkunst. Rick Goudsmit zorgde voor de inleiding en Herbert van der Brugghen orde voor de uitreiking van een prachtig expositieboekje. Tekst van Casper Verborg: ‘Schilders’: duidelijker en kernachtiger kan de insteek van een expositie bijna niet zijn. Geen cross-overs tussen verschillende disciplines, geen uitwisseling tussen uiteenlopende media, geen vragen over de relevantie van het ene medium boven het andere. Een helder standpunt: dit zijn veertien schilders en iedereen is welkom om te kijken naar hun schilderijen. Toch is het allemaal zo simpel nog niet. De schilderkunst is al vele malen doodverklaard, maar evenzo vrolijk toch weer opgestaan uit het graf, als een levende dode. De schilder met zijn verf en penselen is toch een onuitroeibaar soort gebleken, en moet dus wel relevant zijn. Hoe komt dat? De vraag die eerst gesteld moet worden: wat is een schilderij? Of, iets ruimer geformuleerd: wat is schilderkunst? Op zichzelf lijkt dat een simpele vraag met een eenduidig antwoord. Maar zoals dat zo vaak gebeurt met de simpele vragen is het antwoord verre van simpel en eenduidig. Je zou kunnen zeggen: schilderkunst, dat zijn schilderijen. Maar wat is de definitie van een schilderij? Verf op een drager? Dat is wellicht een te simplistisch beeld van de zaak. Denk bijvoorbeeld maar aan het werk van de Amerikaanse kunstenaar Richard Jackson, met zijn schildermachines, vorig jaar nog te zien in het SMAK in Gent. Een tentoonstelling die eindigde in compleet met verf bedolven museumzalen.
Een docent van mij, Narcisse Tordoir, formuleerde het eens zo: de kern van schilderen is pigment op een drager. Deze verruiming van de schilderkunst trekt ook klassieke (teken)materialen als krijt, potlood en houtskool het domein van de schilderkunst in, maar ook, en dat is veelbetekenend, de inkt van de printer. Als je hier even de gedachten over laat gaan, dan is de schilderkunst een parasiet die andere disciplines besmet en inneemt met zijn eigenschappen. Toch is het teveel eer om de digitale fotograaf te promoveren naar het terrein van de schilderkunst; niet eerlijk ook ten opzichte van zijn analoog werkende collega, die eenzaam achterblijft in het fotografiehokje. Iedereen zal het verschil voelen tussen een fotograaf en een schilder, ook al kan de schilder nog zo fotografisch schilderen en de fotograaf schilderachtig fotograferen, er is een substantieel verschil: de verschijningsvorm. Schilderkunst bestaat bij de gratie van materie, terwijl fotografie dat in essentie ontbeert.
Deze materie, het wezen van een schilderij, is een vreemd iets. Verf is van zichzelf redelijk vormeloze substantie, afhankelijk van de verhoudingen variërend tussen boter en pannenkoekenstroop. Vergelijk het met een blok marmer, een stuk klei of het menselijk lichaam: kunstenaars die met deze middelen werken hebben direct vorm in handen. De schilder daarentegen creëert iets met niets, de verf gedraagt zich als een ware kameleon. Niets is wat het lijkt. De schilder is meester in de suggestie; of hij nu een figuratief beeld neerzet of vanuit abstractie werkt, de realiteit sublimeert of het on-presenteerbare poogt vast te leggen: de verf pretendeert iets anders te zijn dat het in wezen is, een papje van pigment, lijnolie en terpentijn. De schilder en zijn of haar verf spelen een dubbelspel, een schimmenspel dat al sinds de beroemde grot van Plato de discussie levendig houdt of de suggestieve verf juist een intensivering van de werkelijkheid of slechts een representatie van een representatie is. Of is het toch de zichtbaar geworden gemoedstoestand van de schilder?
De tijd dat de visie van Clement Greenberg gemeengoed was, ligt gelukkig al lang weer achter ons. Zijn visie was dat de essentie van kunst lag in zijn medium-specifieke kwaliteiten. In het geval van de schilderkunst, verf op een plat vlak. Het kijkdoos-effect van het schilderij verdwijnt. De verf is niet langer begeesterd door het bedrog van de illusie. Met deze radicale opvatting verdwijnt met de representatie ook de ruimtelijkheid uit het beeld. Het schilderij wordt een plat vlak. Een theorie die het destijds goed deed, getuige het succes van de abstract-expressionisten, de colorfieldpainters en het discours dat er uit voortkwam, maar is in de loop der jaren voldoende weerlegd. De schilderkunst is meer dan verf op een plat vlak, het is meer dan zijn opake realiteit. Sterker nog: het is onmogelijk voor verf om louter naar zichzelf te verwijzen. Dit is heel mooi aangetoond door Donald Judd in de jaren zestig. Hij was van mening dat de schilderkunst op een dood spoor was beland, het kon de beperkingen van het platte vlak niet overbruggen. Binnen het kader van het schilderij is er altijd de gerepresenteerde ruimte, hoe vlak en monochroom de kleur ook is aangebracht op het doek. Judd beoogde het illusionisme van de schilderkunst op te heffen door de schilderkunst uit het kader van het doek te halen en te positioneren in de driedimensionale ruimte zelf (waarmee hij in feite een beeldhouwer werd). Hiermee bevestigde hij de onmogelijkheid om binnen het randen van het platte vlak het illusionisme uit te bannen en wordt benadrukt dat er in de schilderkunst altijd een ruimtelijkheid gesuggereerd wordt, hoe eenvoudig ook.
Toch mogen we Greenberg dankbaar zijn, want in de beschouwing van schilderkunst is het kijken naar de materie niet meer weg te denken. Het vestigt juist extra de aandacht op de dubbelrol die verf speelt: het is nooit wat je denkt dat het is. De schilder is een goochelaar, het publiek zijn makkelijk te bedotten prooi. Juist deze dualiteit maakt naar mijn idee de schilderkunst zo aantrekkelijk. Schilderkunst is altijd vermomd, je weet nooit zeker wat het nu werkelijk is. Verf wordt gelezen als een spiegel van de werkelijkheid of de ziel van de schilder.
Een schilderij heeft in mijn ogen pas echt bestaansrecht als het zichtbaar is voor de buitenwereld. Binnen de muren van het atelier is het schilderij enkel een fysiek gedachtenexperiment van de maker. Het concretiseert zich alleen als het in het licht komt te staan, als het zuurstof ontvangt van de argeloze of geïnteresseerde toeschouwer. Pas dan gaat het schilderij zich uiten, komt het verder dan zijn eigen materie. Je zou kunnen stellen: enkel dan komt de ziel naar buiten, en kunnen er vragen gesteld worden over de leesbaarheid van het beeld. Er is, kortom, ruimte voor interactie. Op dat moment wordt het echt interessant, want dan wordt duidelijk hoe een schilderij nu eigenlijk functioneert. Waar het om gaat als kijker, is om de werking van het schilderij te begrijpen. Het schilderij heeft zijn persoonlijkheid, de kijker heeft dat ook. Het zijn twee invloedssferen, of geheimen die elkaar vinden. Uit deze ontmoeting – of botsing – ontstaat een nieuw geheim. Hoewel het schilderij in feite een onveranderlijk statisch object is, is het in elke confrontatie met een kijker een andere belevenis. Op deze tentoonstelling kijken we naar dezelfde werken, toch heeft iedereen zijn eigen connectie, zijn eigen unieke geheim met de werken.
Ik ben eens met mijn oom, geen vervend museumbezoeker, naar het Kröller-Müller museum geweest. Een ronde langs een aantal installaties zorgde al voor gefronste wenkbrauwen, maar eenmaal geconfronteerd met het werk van Ad Rheinhardt werd hij pas echt kwaad. Dit kon hij niet pikken, hij voelde zich voor aap gezet. Het geeft maar aan hoe sterk kunst op je gemoed werkt, en hoe emotioneel je kan worden van een beetje verf op een doek. En hoewel mijn oom het ongetwijfeld anders zag, is dat de kern van schilderkunst. Het geheim van de schilder, zijn interpretatie van de realiteit, functioneert voor iedereen als zijn eigen spiegel van de ziel. Een schilderij verwijst niet louter naar zichzelf, het is een schakel in een immer doorlopende beweging. Het staat niet op zichzelf, maar heeft juist een uiterst democratisch karakter. Een schilderij is niet louter verf, een schilderij is ook taal. Hoe belangrijker een schilderij of schilder wordt en hoe vaker het te zien is, hoe meer erover verteld, verkondigd en geproclameerd wordt. Het schilderij zuigt deze kennis op, om het vervolgens weer uit te spreken naar de volgende generatie kijkers toe. Met elk woord dat gezegd wordt, wordt de schilderkunst rijker en gelaagder. Kunst spreekt vanzelf? Nee, de kunst spreekt bij monde van anderen, en krijgt zijn wijsheid door de teksten en woorden die het omringen. En spreekt vooral bij monde van de kijker zelf. Dit democratische karakter is de kracht van de schilderkunst.
In een cultuur waarin de omloopsnelheid van het beeld het licht bijna weet te overtreffen, is het trage medium van de schilderkunst een meer dan welkome tegenhanger. Ik wens u fijne geheimen!
Casper Verborg, 22 januari 2015
EndFragment "Schilders" bij KunstWest. De aftrap is op 22 januari met een expositie van wel 14 kunstenaars die qua stijl en uitvoering zo divers zijn als de bewoners van Nieuw-West zelf! Het anders zijn wordt hier gevierd met een door de curator Herbert van der Brugghen geselecteerd veertiental kunstenaars waaronder een aantal winnaars van grote kunstprijzen. Waar de een wilde collages van verf en papier maakt schildert de ander ingetogen stillevens. Los met dikke verf opgezette huis tafereeltjes worden afgewisseld met sfeervolle landschappen. Abstract en figuratief het is allemaal te zien bij deze unieke eerste expositie.
De uiteenlopende mix van stijlen is een lust voor het oog. En daar gaat het de organisatoren van dit evenement nu juist om. Zelf schilders van het eerste uur in Nieuw-West zijn Jasper Banen en Rick Goudsmit van Kunstwest altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen in de kunst en om ook de Amsterdammers van binnen de Ring tot een tocht over de Ring te verleiden.
"Wat in andere grote wereldsteden normaal is, namelijk dat de spanning aan de stedelijke rafelrand zit, moet hier in Amsterdam ook kunnen!" vinden zij. In hun C-Lab ruimte van 135m2 aan de Burgemeester de Vlugtlaan 125 zal het vanaf 22 Januari bruisen als nooit tevoren!
De opening wordt om 18.00 uur verricht door Casper Verborg. De deuren gaan om 17.00 uur open. Het is helaas niet mogelijk om aan de bar te pinnen.
Adres: Cultuurgebouw de Vlugt, C-Lab van Stichting KunstWest, Burgemeester de Vlugtlaan 125 Amsterdam Nieuw-West.
Curator: Herbert van der Brugghen
Publiciteit: Lut van Hellemont
Deelnemers aan de expositie zijn:
Marcel van den Berg
Joost de Bie
Saskia Blokzijl
Wiebe Bloemena
Aart Houtman
Rijnder Kamerbeek
Jan van Kempen
Coen van Leeuwen
Jaring Lokhorst
Harm Mouw
Michiel Paalvast
Rob Regeer
Robert Vorstman
Roger Walschots
NIEUWS INLOOPATELIER START!

InloopAtelier Nieuw-West
zoekt gebruikers!
In het atelier staan schildersezels, werktafels en opbergbakken voor je klaar. Er zullen ongeveer 30 werkplekken beschikbaar zijn. In deze inspirerende omgeving kunnen kunstenaars, amateurkunstenaars en studenten van kunstacademie, die thuis geen plek hebben om te werken, aan de slag. We richten ons in eerste instantie op schilderen en tekenen.
Het atelier heeft ruime openingstijden. Het uitgangspunt is om 7 dagen per week van 9.30 uur tot 22.00 open te zijn.
We zijn op dit moment in gesprek met verschillende partijen over de locatie. Het Atelier zal in Amsterdam Nieuw West vorm krijgen.
Op de hoogte blijven en intresse? Stuur ons een mail! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. o.v.v. Inloop Atelier Nieuw-West.
We houden je graag op de hoogte. Je bent tot niets verplicht
|
|
|
|
|
- COMMING UP STREETART EXPO 2017
- LESSEN TEKENEN SCHILDEREN NU OP OOK OP DE DINSDAGMIDDAG
|
Kunstenaars Rick Goudsmit en Jasper Banen Exposeren in het C-Lab
Uniek, kleur, krachtig en uitgesproken. Dat is het de expositie van Rick Goudsmit en Jasper Banen.
Beeldend kunstenaar Rick Goudsmit gebruikt in zijn kunst veelal thema’s al ‘realiteit’ en ‘actualiteit. Waar het Rick om gaat is vooral de relatie tussen de objectieve en subjectieve weergave daarvan.
In de jaren negentig werkte hij met collages van A4-print met daarop teksten, ondertitelingen en screenshots uit populaire soap en suspence series die Rick als achtergrond gebruikte voor zijn geschilderde interpretaties.
Recentelijk wilde hij door de invloed van zijn indrukken in Nieuw-West de realiteit om hem heen vatten in een figuratieve realistische schilderstijl.Al doende kwam hij er achter dat dit een onmogelijke opgave was. De samenleving om ons heen is zo divers en complex geworden dat het niet meer in een gestileerde afbeelding te vangen is. De kunstenaar zocht en vond een oplossing in het Abstract Expressionisme van de grote schilders van weleer. De Kooning, Pollock, Newman overgoten met een stevige urban saus. “Ik stuitte tijdens bezoeken aan steden als Berlijn, Milaan en Barcelona, vaak onverwacht, op met graffiti beschilderde muren die zo vaak waren over gespoten dat een abstract schilderij was ontstaan. De muren deden mij, als je ze op een bepaalde manier uitkaderde, denken aan abstract expressionistische schilderijen die je in musea vindt. Maar ze hadden ook het rauwe en spannende van de straat. Inmiddels heb ik een aardige documentatie opgebouwd met foto’s van plekken in Europa waar ik deze inspirerende schilderingen aantrof. Het zijn de rotsschilderingen van onze moderne tijd die ik als een chemicus in een bredere context mix met mijn interpretatie van de wereldwijde informatie en media stroom. Het resultaat is het best te omschrijven als een ‘beeld zindering’ (image radiance), een allesomvattende ruis en beeldsoep waarin niets meer als zodanig is te herkennen. Ons in verwarring en stuurloos achterlatend."
De Amsterdamse schilder Jasper Banen werkt op papier, paneel en doek. Zijn uiteenlopende soorten werk laten zijn grote veelzijdigheid in kleur, vorm en beeld zien.Het werk is dan ook niet bij een bepaalde stijl onder te brengen. Banen schildert vanuit het moment. Zonder om te kijken en recht door zee.Hierdoor heeft de kunstenaar een eigen positie binnen de hedendaagse schilderkunst. Het is een goede mix tussen van abstract, modern en figuratief.
Het werk van beide kunstenaars is op zaterdag 12 , 19, 26 en zondag 13, 20, 27 september in het C-Lab te zien.
De openingstijden zijn van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Burgemeester Vlugtlaan 125 te Amsterdam
GEWEEST
Nieuwe Expositie in het C-Lab van KunstWest
GEBOUW DE VLUGT, C-LAB, BURGEMEESTER DE VLUGTLAAN 125 AMSTERDAM NIEUW-WEST
11 juni 2015 opent de expo “Grafiek” in het C-Lab KunstWest A’dam
inloop 17.00 uur
opening 18.00 uur
Tijdens de vorige tentoonstellingen, “Schilders” in januari en “Tekeningen” in april, waren unica te zien.
In deze expo “Grafiek” zijn het drukwerken, steeds één gedrukt exemplaar van het werk, waarvan er meerdere gemaakt kunnen worden:
Hoogdruk = Houtsnede en Linosnede,
Diepdruk = Ets, Gravure en Aquatint
Vlakdruk = Litho en Monotype
Doordruk = Zeefdruk
Digitaal = Smartphone
Willem Moeselaar zal bij de opening van de expositie om 18.00 iets vertellen over de techniek in verhouding tot het uiteindelijke beeld.
KunstWest schrijft geschiedenis met expositie “Tekeningen” in het C-Lab
De Cro-Magnonmens was een van de eerste die pogingen deed voorwerpen uit zijn milieu, hoofdzakelijk jachtdieren, weer te geven door graveren in wanden van holen en spellonken. Er zijn tekeningen van onder andere mammoeten, oerossen, wolharige neushoorns gevonden, daterend tussen 36.000 en enige duizenden jaren gelden.
In de moderne tijd is het tekenen net als de mens verder geëvolueerd.
Alle voorwerpen die we om ons heen zien zijn door middel van het tekenen tot stand gekomen. Parallel hieraan is tekenen zich gaan ontwikkelen tot een unieke zelfstandige kunstvorm.
Met de expositie “Tekeningen” in het C-Lab schrijft KunstWest geschiedenis.
Nog nooit was er zo’n uiteenlopende unieke verzameling van tekeningen in West te zien. Voor deze expositie heeft Curator Herbert van der Brugghen 13 in Nederland werkende tekenaars geselecteerd. Ieder met hun eigen stijl en materiaal gebruik. De grootste tekening op papier is 195cm x 287 cm en de kleinste is een paar vierkante centimeter.
De expositie “Tekeningen” opent haar deuren op donderdag 16 april om 17.00 uur en de opening is om 18.00 uur. De toeging is gratis! (drankje niet inbegrepen). vrijdag 17 april open van 16.00 uur tot 20.00 uur, zaterdag 18 april en zondag 19 april open van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Waar: C-Lab van Stichting KunstWest
Gebouw de Vlugt, Burgemeester de Vlugtlaan 125 Amsterdam Nieuw-West
Exposanten zijn: Eefje Bouwkamp, Ina Brekelmans, Sanne Dijkstra, Selma Dronkers, Cathelijn van Goor, Mirjam Hagoort, Stan Klamer, Jan Willem Kruisinga, Gareth Nyandoro, Veronique Schrama, Manja van der Storm, Janneke Tangelder en Annet Wanders
Kunst zien en kopen
zaterdagen van 13.00 uur tot 17.00 uur zijn er in het C-Lab een groot aantal kunstwerken te zien. Een deel van de kunstwerken is te koop. De collectie van de Galerie bestaat o.a. uit abstracte schilderijen, expressionistisch werk, foto’s, glaskunst en sculpturen. Ook voor een speciaal kado bent u bij ons aan het goede adres. Onze galerie medewerkers zullen u graag van dienst zijn in het geven van advies en informatie.
Kunst als dioloog en reflectie
Het onderwerp kunst leent zich bij uitstek voor dialoog en reflectie aangaande menselijke relaties.
Met het C-Lab heeft Nieuw-West een sprankelende kunstlaboratorium en expositieplek. Een hot-spot waar kunstenaars en bezoekers elkaar ontmoeten.
Daarnaast is er ook ruimte voor dialoog, educatie en presentatie.
Eerder: Expositie "Schilders" bij KunstWest. De aftrap is op 22 januari met een expositie van wel 14 kunstenaars die qua stijl en uitvoering zo divers zijn als de bewoners van Nieuw-West zelf! Het anders zijn wordt hier gevierd met een door de curator Herbert van der Brugghen geselecteerd veertiental kunstenaars waaronder een aantal winnaars van grote kunstprijzen. Waar de een wilde collages van verf en papier maakt schildert de ander ingetogen stillevens. Los met dikke verf opgezette huis tafereeltjes worden afgewisseld met sfeervolle landschappen. Abstract en figuratief het is allemaal te zien bij deze unieke eerste expositie.
De uiteenlopende mix van stijlen is een lust voor het oog. En daar gaat het de organisatoren van dit evenement nu juist om. Zelf schilders van het eerste uur in Nieuw-West zijn Jasper Banen en Rick Goudsmit van Kunstwest altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen in de kunst en om ook de Amsterdammers van binnen de Ring tot een tocht over de Ring te verleiden.
"Wat in andere grote wereldsteden normaal is, namelijk dat de spanning aan de stedelijke rafelrand zit, moet hier in Amsterdam ook kunnen!" vinden zij. In hun C-Lab ruimte van 135m2 aan de Burgemeester de Vlugtlaan 125 zal het vanaf 22 Januari bruisen als nooit tevoren!
De opening wordt om 18.00 uur verricht door Casper Verborg. De deuren gaan om 17.00 uur open. Het is helaas niet mogelijk om aan de bar te pinnen.
Adres: Cultuurgebouw de Vlugt, C-Lab van Stichting KunstWest, Burgemeester de Vlugtlaan 125 Amsterdam Nieuw-West.
Curator: Herbert van der Brugghen
Publiciteit: Lut van Hellemont
Deelnemers aan de expositie zijn:
Marcel van den Berg
Joost de Bie
Saskia Blokzijl
Wiebe Bloemena
Aart Houtman
Rijnder Kamerbeek
Jan van Kempen
Coen van Leeuwen
Jaring Lokhorst
Harm Mouw
Michiel Paalvast
Rob Regeer
Robert Vorstman
Roger Walschots
Social Gallery Anders dan bij een commerciële galerie gebruikt de stichting de commissie die over de verkoop berekend wordt om wijk en buurt gerelateerde kunstprojecten te ondersteunen. Zo introduceert Kunstwest geheel in de geest van deze tijd een andere en socialere manier van kunstverkoop.
De “Social Gallery” is geboren.
Adres C-Lab: Burgemeester de Vlugtlaan 125 Amsterdam Nieuw-West (gebouw de Vlugt)
Openingstijden: zaterdag van 13.00 uur tot 17.00 uur
Het C-Lab van Stichting KunstWest is te bereiken onder telefoonnummer 0628954107, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.